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"Sitzen ist das neue Rauchen!"

Published by Admin on August 31, 2020

Hier gehts zum Video: https://youtu.be/ms90EGGc2WM

Viele von uns verbringen einen Großteil des Tages im Sitzen. Schon morgens sitzen wir am Frühstückstisch, fahren dann im Sitzen zur Arbeit, wo wir uns wieder an den Schreibtisch setzen um nach einem langen Tag im Büro im Sitzen nach Hause zu fahren und am Ende des Tages beim Abendessen sitzen oder noch ein bis zwei Stunden sitzend auf der Couch bei unserer Lieblingsserie entspannen. Selbst wenn wir auf unser Handy gucken machen wir das oft im Sitzen. Nicht ohne Grund hat Dr. Kelly Starrett ein Buch mit dem Titel „Sitzen ist das neue Rauchen“ geschrieben. Er sagt sogar sitzen sei noch viel schlimmer als Rauchen: „Laut einer 2008 in Australien durchgeführten Studie verringert bei über 25-jährigen jede Fernsehstunde die Lebenserwartung um 21,8 Minuten. Das Rauchen einer Zigarette kostet im Vergleich 11 Minuten.“ Doch was ist eigentlich das Problem beim vielen Sitzen? 

Neben Folgen wie Nacken- und Rückenschmerzen, Gewichtszunahme und einem erhöhten Risiko für Herzerkrankungen oder Diabetes mellitus Typ 2 führt Sitzen auch zu einer Brustverengung mit einhergehender Versteifung der Schultern. Wir halten unsere Schultern im Sitzen oft viel zu weit vorne, dann sieht es so aus als wären die Schultern nach innen zusammengefallen. In diesem Fall spricht man von einer Innenrotation des Schultergelenks die insbesondere durch einen runden Rücken begünstigt wird. Fehler der Schulterstellung können unter Belastung schnell zu Verletzungen wie Impingements, Luxationen und Rupturen der Rotatorenmanschette führen, die selbst Alltagsaktivitäten wie Zähnebürsten und Autofahren für Betroffene kompliziert oder sogar schmerzhaft machen. Da beruhigt es zu wissen, dass unsere Schultern genau wie der Rest unseres Körpers dafür gemacht sind, 100 Jahre zu halten. Wenn Büroathleten und Schreibtischkrieger über Schulterbeschwerden klagen, dann ist der Fehler meist die Schulterinnenrotation und kann nur behoben werden indem man die Schultern wieder nach außen bringt. In diesem Fall würde man dann von der Außenrotation der Schultern sprechen, bei der wir unsere Schultern nach hinten und unten verankern um mehr Stabilität im Gelenk zu erzeugen.

Was können wir machen um Schulterproblemen vorzubeugen oder um bestehende Probleme zu behandeln? Der Weg zu einer stabileren Schulterhaltung kann schon im Alltag beginnen, indem man darauf achtet Gegenstände wie Taschen und Kartons richtig zu tragen oder wenn möglich dynamisch und im Stehen zu arbeiten. Wir können die Biomechanik unserer Schulter aber auch gezielt verbessern indem wir Übungen ausführen die unsere Schultergelenke mobilisieren und stabilisieren. Die Schulter ist mit vielen Muskeln verbunden die an ihr „ziehen“. Diese Muskeln können wir gezielt dehnen um die Schulter zu mobilisieren und zu entlasten, z.B. den Bizeps, die Brustmuskulatur und den Latissimus. Das können wir ohne Hilfsmittel ganz einfach zuhause machen, aber auch ein Lacrosseball kann nützlich sein um unsere Muskulatur zu massieren und zu lockern. Es kann auch helfen die Arme zu bewegen und zu rotieren, also regelmäßig den vollen Bewegungsradius auszunutzen. Die Stabilisation der Schulter kann durch einfache Drück- und Zugbewegungen realisiert werden, wenn man ein paar simple Schritte beachtet um die Außenrotation zu gewährleisten. Greifen wir eine Hantel dann hilft die Vorstellung, dass wir die Stange verbiegen möchten. Machen wir Liegestütze dann kann man sich das so vorstellen, als würde man die Hände in den Boden schrauben wollen. Auch einhändiges drücken oder ziehen von beweglichen Gegenständen kann helfen, wenn die richtige Schulterhaltung dabei beachtet wird. So können auch kleine alltägliche Bewegungen, z.B. eine Flasche Milch aus dem Kühlschrank zu nehmen, dabei helfen die Schulter zu stabilisieren.



WHY CROSSFITTERS ARE SEXY

Published by Admin on August 31, 2020

 

“Sexiness is a state of mind—a comfortable state of being. It’s about loving yourself in your most unlovable moments.”

-Catherine Lucas

Before I launch into an article that is a complete change of pace for me, I want to make it clear that I do not assume to know what every person finds “sexy”. Everyone has their own preference of what turns them on. However, after spending an intimate amount of time in the CrossFit world, meeting a ton of athletes from different boxes both here in the U.S. and in Europe, I feel confident enough in stating that we, as CrossFitters, exhibit some incredibly sexy attributes. This piece isn’t going to make you a better athlete, or smarter in any way. But it’s nice to read something different once in a while isn’t it? If anything, I hope it brightens up your day and gives you (yes, YOU) this reminder: Hey CrossFitter—you’re sexy.

1. We’re confident

Confidence is an incredibly attractive trait to have. It shows that you are sure of yourself and your qualities as an individual. What better way to develop confidence than by consistently putting yourself in uncomfortable situations to achieve new goals—and then actually achieving them again and again? Remember that pull-up you never thought you’d get? Or that bodyweight clean that seemed so scary? I think we can all agree that our confidence skyrockets every time we hit a new PR or achieve a movement we once thought we’d never get. All of a sudden, those difficult situations outside of the box that once made you tense start to retreat in the face of your ever-growing conviction. Hey, if you can make it through Murph, Fran, or any other monstrous concoction of a WOD, you know you have the cojones  to tackle anything that life throws at you. And that confidence is infectious. There’s a whole lot of mojo in the air at a CrossFit box.

2-We have great social skills

Unless you joined an affiliate where you already know some of the members, chances are that you started your CrossFit career without knowing a single athlete at the box. But that’s ok, because you’ll get to know them real fast. You can’t hide in a CrossFit box. You will be thrust into the spotlight by your coach on day 1, who will welcome you to the community as a new member (or even a drop-in!). On top of that, you will invariably be paired up with others for various WODs and strength work, which forces you to interact with new people who will quickly become your friends. Soon enough, you’ll be the one taking the initiative to welcome a newcomer to the affiliate, and you’ll have no problem striking up a conversation with strangers outside of the gym too. In an age where technology and social networks are making us increasingly anti-social, it’s incredibly valuable (and attractive) to be able to communicate with others in person with confidence.

3. We’re brave

Determination, bravery, courage—all interchangeable terms that essentially mean the same thing: CrossFitters refuse to give up. Like a Hollywood hero that fights on to the very end, saves the day and gets the girl, “quitting” isn’t a term in a CrossFitter’s vocabulary—even when facing insurmountable odds. Honestly, what could be hotter? Staring down your mighty foe (the WOD) with only your skills and body to tackle it, you summon every ounce of your willpower to take on this great adversary. It may frighten to you, but that’s the point. If it were easy, you wouldn’t get much of a challenge out of it, would you? And it certainly wouldn’t be all that sexy. No, we welcome the challenge, we embrace the fear. Everybody wants to be swept off their feet, and with the courage of a CrossFitter (and some excellent lifting mechanics), we are the right people for the job.

4. We’re just the right amount of crazy

The sexiest people all have a bit of crazy in them, but there is a fine line between attractive, spicy sexy and pack up your shit and run for the hills crazy (Miley Cyrus). Now, some people may question the sanity of people that are willing to pay to put themselves through extreme mental and physical hardship in the pursuit of better health and excellent fitness, but we already know that there’s a method to the madness, because it works. I’d argue that this kind of crazy is the good kind. The kind that says, “Hey, I’m a spontaneous person that has a bucket-load of confidence, let’s jump off this airplane.” Our top-level athletes exhibit this mentality regularly, and often get hurt in the process (Matt Chan). But it’s all good, because he/she who dares, wins. And they’ll likely look damn sexy doing it (cue cool movie explosion in the background).

5. We’re fit

Finally, we come to the main essence of what a CrossFitter is. I truly believe that every CrossFitter is fit—or they are in the process of becoming fit. Obviously, the streamlined abs and powerful muscles that are commonplace among our kind help to promote the image of aesthetic beauty among CrossFitters, but as this excellent CrossFit documentary pointed out, beauty is subjective—and so is sexiness. A perfectly executed air squat can be beautiful, and anyone who has seen a muscle-up or snatch performed in slow motion understands that there truly is beauty in fitness. But if you’re looking for down right sexiness, you need look no further than your own CrossFit box. Music blares from the speakers, men and women “pumping iron”, muscles flared as sweat caresses down their bodies. Yep, that sounds downright sexy to me.

Found: http://www.boxlifemagazine.com/community/why-crossfitters-are-sexy